Wereldwijd het eerste circuit met AMG-branding

AMG Speedway – Nieuwe Driving Performance in Zuid-Korea

SK_18C0385_05-hd.jpg

Brandstofverbruik gecombineerd: 12,5 - 12,4 l/100 km | CO2-emissie, gecombineerd: 284 g/km | Emissieopgave [1]

Affalterbach.  Mercedes-AMG werd meer dan vijftig jaar geleden geboren op het racecircuit. Voor het eerst is er nu een racecircuit dat de naam draagt van dit succesvolle merk. De AMG Speedway in Zuid-Korea, een belangrijke markt voor Mercedes-AMG, markeert het begin van een nieuw tijdperk in de AMG Community. Het circuit draagt niet alleen de naam van het concern maar kenmerkt zich ook door het karakteristieke corporate design van AMG. Op het 4,3 kilometer lange circuit, dat op een afstand van ongeveer 38 kilometer van het stadsdistrict Gangnam in de hoofdstad Seoul ligt, kan de Driving Performance van het merk uiterst intensief en exclusief worden beleefd. Dit is nergens anders mogelijk in de regio.
De uitnodigende AMG Lounge staat ter beschikking voor entertainment van de AMG Community en uitwisseling van AMG-experts. Daarnaast wordt de AMG Speedway ook gebruikt voor de presentatie van nieuwe modellen, cursussen voor dealers en uiteenlopende evenementen.

De prestaties, precisie en rijdynamiek van een AMG-model kunnen het beste en veiligste op een racecircuit worden beleefd. "De AMG Speedway is wereldwijd het eerste circuit dat onze naam draagt. Daarmee benadrukken we bovendien de betekenis van Zuid-Korea als een van onze hoofdmarkten. De AMG Speedway is dus niet alleen een belangrijke stap voor de verdere dynamische ontwikkeling van AMG in Zuid-Korea. Het circuit staat ook voor de strategische uitbreiding van onze klantcommunicatie. Hier kunnen onze klanten en fans immers de essentie van ons merk van heel dichtbij beleven", aldus Tobias Moers, bestuursvoorzitter van Mercedes-AMG GmbH. Dankzij een aantrekkelijk productpalet heeft Mercedes-AMG in Zuid-Korea een groei doorgemaakt die in de dubbele cijfers loopt. Ook werd er in 2017 een nieuw afzetrecord gevestigd.

Het circuit en de directe omgeving zijn niet alleen voorzien van duidelijke AMG-branding, maar worden ook voorzien van een aantal exclusieve AMG-locaties in corporate design. Het betreft hier onder andere de AMG Lounge en de afzonderlijke pitstop- en paddock-gedeelten van het circuit.

De AMG Speedway is gebaseerd op het eerste racecircuit van Zuid-Korea, dat in 1995 in gebruik werd genomen. In 2011 werden omvangrijke verbouwingen en uitbreidingen uitgevoerd, volgens plannen van Hermann Tilke, een gerenommeerd ontwerper van racecircuits. Het nu 4,3 kilometer lange circuit bevat zeventien bochten en een brug op het terrein van het vrijetijdspark Everland Resort aan de rand van Seoul.