#SpeedUpInStyle. Performance en persoonlijkheid

De campagne voor de nieuwe modellen van de Mercedes-AMG 53

18C0425_03.jpg

Brandstofverbruik gecombineerd: 8,8 - 8,7 l/100 km | CO2-emissie, gecombineerd: 203 - 200 g/km | Emissieopgave [1]

Affalterbach.  Mercedes-AMG heeft de verkoopstart van de nieuwe leden van de familie, de Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupé, Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Cabriolet en Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ (brandstofverbruik gecombineerd: 8,9-8,8 l/100 km; CO2-emissie: 204-203 g/km) begeleid met een social media-campagne die eerder dit jaar in mei werd gehouden. Onder het motto „#SpeedUpInStyle“ worden de nieuwe Mercedes-AMG modellen gepresenteerd voor lifestyle-individualisten. Een stedelijke levensstijl is kenmerkend voor de digitale presentatie van de verkoopstart, die zich afspeelt in de wereld van design en architectuur. #SpeedUpInStyle bestaat uit twee fasen. De eerste fase bestaat hoofdzakelijk uit klassieke productcommunicatie. De tweede fase daarentegen wordt volledig gepresenteerd in digitale media, met social media posts en video's op de Mercedes-AMG kanalen. Daarbij staat Christopher Grainger-Herr, de CEO van het Zwitserse bedrijf van luxueuze uurwerken IWC uit Schaffhausen, centraal, die met een Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupé onderweg is in New York.

De eerste social media-video

18C0425_10.jpg
0:00 -:-

Meer weergeven

"De nieuwe modellen van de Mercedes-AMG 53 kenmerken zich door uitgekiende combinaties van sportief design, performance en efficiëntie, en vormen daarmee een welkome aanvulling op ons portfolio. Daarmee zorgen we voor aantrekkelijke aanbiedingen aan onze klantengroep die grote waarde aan lifestyle hecht. Met IWC Schaffhausen hebben we in de afgelopen tien jaar een partnerschap vol vertrouwen opgebouwd. We zijn dan ook bijzonder verheugd dat Christoph Grainger-Herr zijn medewerking wil verlenen aan onze campagne. Hij vertegenwoordigt de lifestyle die de modellen van de Mercedes-AMG uitstralen, en is daarmee de perfecte hoofdrolspeler voor onze campagne", aldus Eva Wiese, hoofd Marketing en Productmanagement van
Mercedes-AMG GmbH.

In de campagnevideo worden beelden getoond uit de wereld van design en architectuur. Christoph Grainger-Herr staat voor de stedeling en maakt deel uit van een stadscultuur die een bepaald levensgevoel uitdraagt. Alle metropolen en grote steden zijn steeds in beweging en veranderen continu. De bestuurders van de nieuwe modellen van de Mercedes-AMG 53 passen zich dynamisch aan elke situatie aan.

De nieuwe modellen van de Mercedes-AMG 53 nemen met hun unieke combinatie van sportief design, performance en efficiëntie de eerste stap naar een toekomst waarin hybridisatie de hoofdrol speelt. In de social media-campagne wordt dit met het motto '#SpeedUpInStyle' opgepakt. In de video wordt het leven van Christoph Grainger-Herr belicht, dat volledig 'on speed' is. Visueel wordt het campagnemotto vertaald door een supercut-montage en een opmerkelijk sounddesign, die associaties oproepen met Hollywood-producties.

De CEO van IWC Schaffhausen, Christoph Grainger-Herr, is niet alleen interieurarchitect en designer maar ook een liefhebber van performance. In de video van de social media-campagne zien we hem tijdens een zakenreis in
New York. Zijn vaste begeleider tijdens zijn dagelijkse bezigheden is een Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupé. Hoewel Christoph Grainger-Herr als CEO continu onderweg is van de ene afspraak naar de andere, rijdt hij zelf.

"Als perfectionist ben ik zeer onder de indruk van de nieuwe modellen van de Mercedes-AMG 53 vanwege de buitengewone combinatie van ambachtelijke afwerking, performance en innovatie. Deze kwaliteiten vormen de verbinding tussen de horloges van IWC Schaffhausen en de modellen van Mercedes-AMG", aldus Christoph Grainger-Herr.

De video wordt aangevuld met een interview in Mercedes me Magazine en social media posts over technische features van de Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupé. Hierin worden onder andere de EQ Boost-startgenerator belicht, waarbij de startmotor en de dynamo verenigd zijn in een krachtige elektromotor, en de volledige digitale widescreen cockpit, die geheel kan worden aangepast aan de wensen van de bestuurder.

Het idee, de uitwerking en realisatie van de campagne zijn uitgevoerd door twee bureaus. Voor de productie van het beeldmateriaal is Staud Studios in Leonberg verantwoordelijk. De social media content voor fase twee werd samengesteld door het bureau voor merkcommunicatie K‑MB in Berlijn.

Gerelateerde onderwerpen.

AMG17164_sx016_ext_comp_v005_fb_1920x1080.jpg

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupé

AMG17164_sx009_ext_comp_v008_fb_1920x1080.jpg